Ízületkímélő sportok

Az ízületek épségének megőrzése és az ízületi betegségek megelőzése érdekében mindenképpen szem előtt kell tartani a mindennapok során az egészséges életmód két legfontosabb alap pillérét, vagyis a helyes táplálkozást és a rendszeres testmozgást. Ezek a pontok minden esetben nagyon fontosak, azonban az ízületek egészsége szempontjából is fontos szerepet játszanak. 

sport-porc-izulet

Az ízületi problémák megjelenésében az öröklődés, az életkor, valamint egyes sérülések mellett az elhízás, továbbá a túlsúly is rendkívül komoly szerepet játszik, így az egészséget támogató táplálkozás több fronton is segítheti az ízületek egészségének védelmét. A plussz kilók nagy nyomást gyakorolhatnak az ízületekre, pontosabban extra terhelést kaphat így a hát, a csípő, a térd, a boka és a láb is. Így a felesleges kilóktól való megszabadulás különösen fontos szerepet játszik az ízületek egészségének megőrzésében és helyreállításában egyaránt. 

A következőkben megismerhetjük azokat a mozgásformákat, amelyekkel hatékonyan támogathatjuk az ízületek egészségét. 

Mozgással az ízületek egészségéért

Már korábban említettük, mekkora terhet ró a nagy súlyfelesleg az ízületekre, így első körben fontos megjegyezni, hogy a rendszeres testmozgással segíthetjük a súlycsökkenést, amelynek köszönhetően levehetjük a terhet az ízületekről. A fizikai aktivításnak számos előnye van az ízületek állapotára nézve:

- csökkenti a csonttömegvesztést
- csökkenti a kopásos megbetegedések kialakulásának esélyét
- növeli az izomerőt és az ízületek mozgékonyságát
- javítja az egyensúlyt
- erősödnek az izmok, inak, szalagok és ízületek
- a testmozgással erősödik a csontsűrűség
- elősegíti a testtömeg normalizálását
- csökkenthető a korral járó csontritkulás kialakulásának kockázata

A napi rendszerességgel végzett átmozgató sportolás, akár már a séta is hatékony eredményeket mutathat, de igazán jó eredményeket akkor érhetünk el, ha kicsit intenzívebb mozgás formákat is beiktatunk mindennapjainkba. Az ízületek egészségének megőrzése szempontjából kiváló választás lehet a pilates és a jóga is, amelyek igazán ízület kímáló edzés formák. A rendszeres napi mozgás fokozatos és lassú felépítése a legcélravezetőbb, valamint érdemes többféle aktivítási formát is váltogatni. 

Fontos! Ügyeljünk a fokozatosságra, valamint a változatosságra is! 

Ne terheljük túl ízületeinket, hiszen abban az esetben nem támogatjuk az egészségüket, hanem pont az ellenkezőjét érhetjük el vele!

BioCo OSTEOFEMINfilmtabletta 60db

BioCo OSTEOFEMIN filmtabletta 60db

BiOCo Osteofemin 50 feletti nők számára kifejlesztve, Hegyi Barbara ajánlásával! Csontok ásványi anyag veszteségének csökkentéséért, 50 év feletti nőknek!

Ár: 5190 Ft
Megnézem
Újdonság

Dr. Theiss BeinwellFeketenadálytő krém – melegítő 50 ml

Dr. Theiss Beinwell Feketenadálytő krém – melegítő 50 ml

Az igénybevett izmok és ízületek ápolására, bedörzsöléshez és masszírozáshoz.

Ár: 1750 Ft
Megnézem
Még nem érkezett értékelés. Légy te az első!